• Portada
07/01/2015

Investigadors de l'IIIA han creat una plataforma que utilitza algoritmes de recomenació per facilitar la compra en línia

Carlos Mas, Carles Sierra i Àngela Fàbregues, fundadors de Pure Inspiration
Els investigadors de l'Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC) Àngela Fàbregues i Carles Sierra, juntament amb l’emprenedor Carlos Mas, han engegat la plataforma Wwwowww, una nova experiència de compra de moda en línia.
Carlos Mas, Carles Sierra i Àngela Fàbregues, fundadors de Pure Inspiration

Avui dia és gairebé inimaginable pensar en la indústria de la música sense tenir en compte la seva dimensió a la xarxa. Existeixen infinites xarxes de recomanació musical així com plataformes des d’on pots escoltar, provar i interactuar amb la música que t’agrada. I si s’aconseguís el mateix impacte dins la indústria de la moda? Aquesta és la idea que fa néixer, el passat novembre de 2013, l’empresa Pure Inspiration, sorgida de l'Institut d’Investigació en Intel•ligència Artificial (IIIA-CSIC), ubicat al Campus de la UAB.

En un estudi de mercat sobre la indústria de la moda, Carlos Mas va detectar que la presència a Internet de la majoria de marques de roba es limitava a pàgines web estàtiques on simplement es mostraven els productes a partir d’imatges i text. La indústria de la moda s’estava quedant fora de les noves formes de mercat i, segons Mas, calia repensar l’experiència de compra de moda aprofitant les noves oportunitats tecnològiques.

Amb l’objectiu d’optimitzar la comercialització online dels productes de moda i bellesa de les grans marques, els tres emprenedors han creat wwwowww, una la plataforma de social shopping que permet als usuaris interactuar i viure experiències personalitzades en el procés de compra.

Des de Wwwowww els usuaris poden descobrir, organitzar i compartir els seu estil. Poden seguir persones, publicar els seus looks preferits, fer combinacions de roba de diverses marques, etc. En definitiva, Wwwowww és una plataforma que ofereix totes les eines perquè l’usuari pugui “jugar” amb els productes de les seves marques preferides.

Però Wwwowww no només és una xarxa social sinó que ofereix un servei per a les empreses del món de la moda. “Quan un usuari mostra què li agrada, d’alguna manera ens dóna informació sobre el seu estil, les seves preferències, etc. Amb aquesta informació nosaltres som capaços de generar algoritmes de recomanació per tal d’oferir a cada client publicitat personalitzada dels productes que més li puguin interessar”, explica Mas.

Per tant, Wwwowww es presenta davant les empreses de moda i bellesa com un aparador 2.0. “Des de la plataforma de social shopping, nosaltres fem d’intermediaris entre usuaris i marques. A partir de solucions tecnològiques ajudem a cada usuari a trobar el producte més adequat i a les marques a anunciar-se als seus clients potencials”, conclou Fàbregues.

 
View low-bandwidth version