• Portada
19/05/2014

Nova eina per millorar la fiabilitat de les opinions a la xarxa

Folkwesdom, una plataforma d'opinions fiables
Quan es tracta d’Internet és inevitable no preguntar-se qui hi ha darrere dels comentaris i opinions que s'hi troben. Podem fiar-nos de tot el que s’escriu sobre un producte o un servei? Quins criteris fem servir per seleccionar la informació que utilitzem per prendre decisions de compra? Xavier Puig, llicenciat en Economia i Dret per la UPF, i Antonio Tripiana, estudiant de Telecomunicacions de la UAB, han desenvolupat una eina amb què volen millorar la fiabilitat de les opinions a la xarxa. 
Xavier Puig, llicenciat en Economia i Dret per la UPF, i Antonio Tripiana, estudiant de Telecomunicacions de la UAB

“Durant els últims anys Internet ha guanyat molta força en els sectors del màrqueting i la compra online. A l'hora de comprar-te un cotxe és molt possible que abans d'anar al concessionari t'hagis assessorat per la xarxa, perquè hi ha moltes persones disposades a facilitar-te informació desinteressadament", afirma en Xavier. Però alhora pot passar que el consumidor se senti sobreinformat i desconegui la legitimitat de les opinions que hi ha trobat.

Folkwesdom ha nascut per intentar trobar solució a aquesta qüestió. És una plataforma online que pretén convertir-se en un hub d’opinions de qualitat dins la xarxa. El projecte es centra en determinar si una opinió prové o no d’un expert sobre un tema. Per aconseguir-ho els impulsors han desenvolupat un algoritme que permet establir uns paràmetres per calcular la utilitat de les opinions. “No totes les opinions han de tenir el mateix pes", remarca l'Antonio, que explica que "la clau del projecte és allunyar-se de la idea de fòrum on tothom pot dir la seva. L’objectiu és fer un buidatge per tal d’acreditar la fiabilitat de la resposta a tots els usuaris".

Folkwesdom també pretén agrupar resumidament les opinions majoritàries dels grans motors de cerca com ara booking.com, Amazon o Tripadvisor. “Internet no organitza el contingut responent a les teves preguntes. Et dóna molta informació, desordenada i difusa i creiem que això pot arribar a cansar al comprador”, explicar en Xavier, que afegeix que la voluntat de la seva eina és facilitar tot aquest procés de cerca i contrast de la informació.

Ara la plataforma ja està gairebé desenvolupada, però Folkwesdom és un projecte que va començar fa aproximadament un any, de la mà d'en Xavier, llicenciat en Economia i Dret per la Universitat Pompeu Fabra. “Tenia la idea però necessitava algú que m’ajudés amb el vessant tecnològic, així que vaig començar a trucar portes d'universitats públiques catalanes”, explica. Va ser gràcies a la gestió del Parc de Recerca UAB i de l’Escola d’Enginyeria que Folkwesdom va poder complementar el seu equip emprenedor. L'Antonio, estudiant de telecomunicacions a la UAB, va decidir unir-se al projecte. “Jo feia temps que tenia clar que volia fer temes d’emprenedoria, però precisament a mi em faltava l'aspecte més creatiu”, conclou. 

 
View low-bandwidth version